Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání psychosociálního klimatu tříd prvního stupně běžné základní školy a základní školy s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele.
STROUHALOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním psychosociálního klimatu tříd běžných základních škol a základních škol s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele. V teoretické části jsou shrnuty dosavadní poznatky týkající se psychosociálního klimatu třídy a poznatky o pedagogice dle Marie Montessori. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, během kterého bylo využito polostruktorovaných rozhovorů s respondentkami působícími na běžných základních školách i respondentkami ze základních škol s prvky montessori pedagogiky. Jejím cílem bylo získat informace o procesu tvorby psychosociálního klimatu na obou těchto typech základních škol. Jako významné se ukázaly rozdíly mezi oběma skupinami respondentek v oblasti determinantů tvorby psychosociálního klimatu, překážek v tvorbě psychosociálního klimatu, výchovném stylu učitelů a využití projektového vyučování.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Cílem výzkumné části bylo zjistit současný stav kultury školy sledovaných organizací. Pomocí analýzy všech zjištěných dat, identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí k žádoucí změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složité, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo na konkrétních případech ve specifických podmínkách ověřit, odbornou literaturou již doložené obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy. Klíčová slova: kultura školy, styl...
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Ve výzkumné části bylo úkolem zjistit současný stav kultury školy vybrané organizace. Snahou bylo pomocí analýzy dat identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí ke změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složitá, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo najít obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Cílem výzkumné části bylo zjistit současný stav kultury školy sledovaných organizací. Pomocí analýzy všech zjištěných dat, identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí k žádoucí změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složité, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo na konkrétních případech ve specifických podmínkách ověřit, odbornou literaturou již doložené obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy. Klíčová slova: kultura školy, styl...
Šikana jako jev současné školy
Svobodová, Adéla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma šikany jako jevu současné školy. Jejím cílem je vysvětlení šikany jako jevu promítajícího se do sociálních vztahů. Úvodní část se zabývá definicí pojmu šikana, jsou zde uvedeny její typy, formy a stadia vývoje. Následuje charakteristika aktérů šikanování a hlavní důvody, které vedou agresora k tomuto chování. Závěr úvodní části je věnován možnostem rozpoznání, léčby a prevence šikanujícího chování. Dále tato práce řeší úzký vztah sociální interakce a formování osobnosti v souvislosti se šikanou a je zde vymezena třída z pohledu sociálních skupin. Závěrečná část je věnována vztahu mezi šikanováním a sociálním klimatem třídy. Klíčová slova Šikana, agresor, oběť, agrese, sociální interakce, sociální zrcadlo, sociální skupina, psychosociální klima.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Ve výzkumné části bylo úkolem zjistit současný stav kultury školy vybrané organizace. Snahou bylo pomocí analýzy dat identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí ke změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složitá, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo najít obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy.
Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny
BÖHMOVÁ, Michaela
BÖHMOVÁ, M. Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny. České Budějovice 2013. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce: PhDr. Ing. Marie Lhotová, Ph.D. Práce pojednává o domácím násilí, je rozdělena do dvou teoretických částí. První z těchto dvou teoretických částí je zaměřena na vymezení pojmu rodina, jaké jsou její základní funkce a co všechno ovlivňuje rodinné klima. Druhá část se podrobněji zaměřuje na domácí násilí - jaké jsou jeho znaky, formy a fáze, charakterizuje osobnost pachatele a oběti a v závěrečné kapitole s názvem "Rodinné klima" jsou vyvozeny závěry, které z uvedené práce vyplývají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.